Akinek hajója van és versenyzik is vele, sokszor agyal azon, hogy hogyan lehetne valamit még tuningolni a hajón, hogyan lehet gyorsabbnak, élesebbnek és könnyebbnek lenni. Szerencsére nem kell egyedül megoldanunk és kitalálnunk mindent, mert vannak itthon is kiváló szakemberek, akik nagy elhivatottsággal próbálnak olyan profi megoldásokat adni a kezünkbe, melyekkel valóban jobbak lehetünk. Ilyen lehetőség a hajó kötélzetének, állókötélzetének könnyítése, melyre a LakePro Rigging specialistái kínálnak megoldást! A LakePro Rigging újdonsága a The Moulded End, azaz a saját fejlesztésű öntött kötélvég. Pécsváradi Ákost, a LakePro vezetőjét kérdeztük erről bővebben.

Mielőtt rátérnénk a lényegre, bemutatnád nekünk a LakePro Rigginget egy pár szóban?

2 éve alapítottuk meg a LakePro Rigginget, mely mostanra a Balaton elsőszámú professzionális rigging szolgáltatását nyújtó műhelye lett. Olyan szakemberek dolgoznak itt, akik sok éves hazai és külföldi gyakorlattal rendelkeznek mind kötélmunkák, mind más rigging feladatok terén. A szokásos megbízásokon felül műhelyünk nagy figyelmet fordít az innovációra, saját tervezésű riggeléssel kapcsolatos eszközök kifejlesztésére, létrehozására.

NAU370 orrsudár feszítő


A LakePro Rigging újdonsága a The Moulded End, azaz az öntött kötélvég. Mit is takar ez pontosan?

Egy olyan speciálisan öntött kötélvégről beszélünk, mely biztosítja bármilyen kötélszív stabil rögzítését anélkül, hogy varrással kellene megtörni a szálak irányát a kötélszív tövében. Ezt a megoldást kimondottan a hajók állókötélzetéhez fejlesztettük ki, ezért kifejezetten erős, nyúlásmentes és tökéletesen használható minden versenyhajón. Tavi környezetben ideális választás, tökéletesen megállja helyét, mint backstag, achter, vorstag vagy orrsudár lekötés. 



Mik az előnyei egy ilyen öntött kötélvéggel ellátott kötélnek? 

A slingekhez képest egyszerűbb és olcsóbb, mivel kimondottan erre a célra gyártott, hagyományos értelemben vett szövött kötél az alapanyaga. A “moulded” kötelek hosszméretezése is jóval pontosabb, mint a hagyományos “double braid” füllel készült köteleké, ráadásul mindig a bekötési igényekhez igazodva készítjük el a kötélvéget, így jónéhány grammnyi súlyt is megspórolhatunk, ha nem kell felesleges sekliket használni. A kötélvég kialakítása terhelt állapotban (1.5-2 tonna) történik, ezzel minimalizálható a nyúlás a későbbiekben , a kötélszívnek köszönhetően ideális rádiuszt biztosít a kötélnek, ezért az nem törik meg úgy, mint egy seklis megoldásnál. Mivel a kötél és kötélszív egy rendszert alkotnak, nem is tudnak külön mozogni, tehát nincs súrlódás vagy sérülési lehetőség.

Milyen kötelekkel és végekkel készítitek ezeket?

A kötelek közül a Gottifredi Maffioli féle Ultrawire99 vagy a VZ PBO vagy a XZ PBO-Dyneema keveréket ajánljuk, bármelyik képes 40 láb alatti hajóknál kiváltani a drótból készült állókötélzetet egy részét. A két PBO kötél ráadásul jelenleg a világ legerősebb kötele, mindkettő PBO mag Dyneema borítást kapott. A kötélvégekhez pedig választhatunk keményeloxált alumíniumot, fokozottan terhelhető, korrózióálló, egyedileg gyártott titán kötélszívet vagy lashing vagy stiftes előkészítést.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ne maradj le legfrissebb híreinkről, akcióinkról!

Gratulálunk! Sikeresen feliratkoztál!